ul. Retkińska 104 A, Łódź

ul. Armii Krajowej 1B lok. 11, Radomsko

MenuMenu

Periodontologia - leczenie chorób przyzębia Łódź Retkinia

Strona główna > Leczenie stomatologiczne - usługi dentystyczne > Periodontologia - leczenie chorób przyzębia

Czy wiesz, że choroby przyzębia to jedna z najczęstszych przyczyn utraty zębów u osób dorosłych? Periodontologia to dziedzina stomatologii, która zajmuje się profilaktyką oraz leczeniem chorób przyzębia. Lekarz, który specjalizuje się w tej dziedzinie to periodontolog. Choć nieleczona paradontoza może prowadzić do przedwczesnej utraty zębów, to współczesna stomatologia potrafi skutecznie leczyć choroby przyzębia, zwłaszcza we wczesnym stadium. Im szybsza diagnoza, tym większa szansa na uniknięcie protezy lub implantów.

Przyczyny chorób dziąseł

Najczęstszą przyczyną rozwoju chorób przyzębia są drobnoustroje, które bytują w płytce nazębnej oraz kieszonkach przyzębnych. Większe ryzyko rozwoju paradontozy występuje u osób, które nałogowo palą papierosy. Nadmierne obnażenie szyjek zębowych może mieć także podłoże genetyczne.

Zapalenie przyzębia – objawy

Do najpopularniejszych objawów zapalenia przyzębia należą:

• nieprzyjemny zapach z ust;
  • krwawienia dziąseł;
  • ból i obrzęk dziąseł;
  • obnażenie szyjek zębów;
  • rozchwianie zębów;

W przypadku zauważenia jakichkolwiek niepokojących objawów należy jak najszybciej umówić się do periodontologa, który zapobiegnie dalszemu odsłonięciu szyjek zębowych i rozchwianiu zębów.

Na czym polega leczenie chorób przyzębia?

Paradontoza to nie wyrok! Dzięki nowoczesnej technologii choroby dziąseł można skutecznie leczyć, minimalizując ryzyko utraty zębów. W naszym gabinecie stomatologicznym pracują doświadczeni lekarze periodontolodzy, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem. Pierwszym etapem leczenia chorób przyzębia jest higienizacja. To zabieg polegający na usunięciu z powierzchni zębów osadów oraz kamienia nazębnego. Skaling i piaskowanie pozwalają nie tylko zapobiec dalszemu rozwojowi chorób dziąseł, ale poprawiają także wygląd zębów. Leczenie periodontologiczne można podzielić na niechirurgiczne i chirurgiczne. Po usunięciu złogów nazębnych oraz wypolerowaniu powierzchni korzeni, lekarz periodontolog może podjąć decyzję o przeprowadzeniu zabiegu chirurgicznego. Pacjenci, którzy mają problemy z nadmiernie odsłoniętymi szyjkami zębowymi, powinni stosować specjalne preparaty do higieny jamy ustnej o właściwościach antybakteryjnych. Nie można zapominać o oczyszczaniu języka, na którym również gromadzą się bakterie. Periodontolog Łódź – umów się na wizytę Nie bagatelizuj pierwszych objawów chorób przyzębia! Jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobieganiu rozwojowi chorób dziąseł jest profilaktyka, czyli dokładne czyszczenie zębów (za pomocą szczoteczki, nici dentystycznej oraz płynów do płukania jamy ustnej) oraz regularne wizyty w gabinecie stomatologicznym. Osoby, u których w przeszłości stwierdzono choroby przyzębia, powinny poddawać się zabiegowi higienizacji zębów raz na 3 miesiące. Leczenie periodontologiczne przynosi najlepsze efekty we wczesnym stadium rozwoju choroby.